0(312) 384-4415 Hemen Ara, Hızlı Teklif Al
Sigortacılık Prensipleri

Sigorta branÅŸları için geçerli olan ve ülkemiz mevzuatına da uyan ana prensipleri genel anlamda 
ÅŸu ÅŸekilde sıralayabiliriz: 

1. Mutlak Ä°yi Niyet Prensibi: 

Sigorta sözleÅŸmesinde sigortalının beyanı esastır. Sigortalı / sigorta ettiren, teminat altına aldığı nesneye iliÅŸkin tüm bilgileri doÄŸru olarak vermek; aynı ÅŸekilde sözleÅŸmeye aracılık eden kiÅŸi de neyi, ne ÅŸartlar altında aldığı konusunda doÄŸru ve gerçek bilgileri sigortalıya bildirmek zorundadır. 

2. Sigortalanabilir Menfaat Prensibi: 

Sigorta ettiren bir nesneyi teminata alırken, mutlaka onun sahibi olması gerekmez; üzerinde menfaati bulunması yeterlidir. 

ÖrneÄŸin; 
Bir kiÅŸi sahibi bulunduÄŸu binayı sigorta edebilir. (Mal sahibi sıfatı ile sigorta) 

Bir bina bankaya teminat olarak gösterilerek (Ä°potek) kredi kullanılıyorsa, banka bu binanın sahibi olmamasına karşın, üzerinde ipotek hakkından doÄŸan menfaati bulunmaktadır ve banka bu binayı sigorta edebilir. (Dain - i mürtehin sıfatı ile sigorta) 

3. Tazminat Prensibi: 

Sigortalının, hasar olduÄŸunda zararının karşılanması, sözleÅŸme gereÄŸidir. Bu zararın giderilmesi nakden ödeme ÅŸeklinde olabileceÄŸi gibi, onarımını üstlenme veya yerine yenisini verme ÅŸeklinde 
de olabilir. 

Nakden ödeme haricindeki seçenekler, sigortalının ve sigortacının mutabık kalması halinde olabilir. 

4. Yakın Neden Prensibi: 

Bir hasarın tazmin edilebilmesi için, o hasarın poliçede alınmış ve genel / özel ÅŸartlarda belirtilen teminat kapsamına en yakın nedenden ileri gelmesi gerekir. 

ÖrneÄŸin; 
hırsızlık teminatı verilmiÅŸ bir yerde hırsızın kapıyı kırması ve hiçbir ÅŸey çalamadan kaçması halinde, kapının hasarı da bu poliçe ile ödenecektir. Çünkü hasarın yakın nedeni çalma durumu gerçekleÅŸmemiÅŸ olmasına raÄŸmen, hırsızlık olayıdır. 

5. Rücu Prensibi: 

Sigortalının uÄŸradığı zararda eÄŸer üçüncü kiÅŸilerin kusuru varsa, sigorta ÅŸirketi sigortalısına zararı ödedikten sonra, kusurlu taraftan kusuru oranında bu hasarı talep (Rücu) eder. Böylelikle sigortalı hem sigorta ÅŸirketinden, hem de kendisine zarar veren kusurlu taraftan tazminat alarak, haksız kazanç saÄŸlamamış olur. Burada sigorta ÅŸirketi sigortalısının talep edebileceÄŸi tazminatı almak üzere sigortalısının yerine geçerek, onun yetkilerini kendi devraldığından bu prensip "Halefiyet Prensibi" olarak da ifade edilmektedir. 

ANLAŞMALI OLDUĞUMUZ SİGORTA ŞİRKETLERİ
  • Ak Sigorta
  • ANA SÄ°GORTA
  • HEPÄ°YÄ° SÄ°GORTA
  • Mapfre Sigorta
  • Bereket Sigorta
ANA SAYFA    |    Hakkımızda    |    Sık Sorulan Sorular    |    Poliçe Hatırlat    |    Ä°letiÅŸim    |    Sigorta Teklif Al